2011. január 12., szerda

Szponzorálás az MLM-ben

Emlékszem, amikor legelőször találkoztam azzal, hogy szponzor, olyan furcsának találtam. Inkább úgy álltam hozzá: segítő. De azóta már megszoktam, mert ez így természetes az MLM-ben. Közvetlen szponzorod az, akin keresztül csatlakozol egy MLM céghez.

Először azért dolgoztam, hogy minél jobban látható legyek, minél több ember rám találjon, és hogy kiépítsem a bizalmat. Ez továbbra is célom, és még mindig dolgozok ezen.

Viszont belépett már egy jó ideje a szponzorálás is. Blog bejegyzések helyett e-maileket írok, Skype-on beszélgetek, segítek. Az én felelősségem is, hogy azok a csapattársaim, akik hozzám csatlakoztak, minél sikeresebbek legyenek. Ezért a megszerzett tudásom nyújtom át nekik, válaszolok a kérdésekre, és dolgozom azon, hogy jó szponzoruk, jó vezetőjük legyek.

Épp ezért mostanában egyre több könyv, újság kerül elő, amiket olvasok, és hanganyagok, amiket hallgatok, mert tanulok, és egyre több információt gyűjtök, mert ezt is profi szinten szeretném csinálni! Egyre jobban! :-)

Honnan ismerhető fel tehát a vezető, akivel érdemes együtt dolgozni?

“1) Nem erőszakolja rád az üzletépítést.

Az első, és talán a legfontosabb, hogy a jó vezető nem akar mindenáron az üzletre rábeszélni. Ha ugyanis bakot lő, rengeteg ideje és energiája kárba vész. Aki válogatás nélkül mindenkiből vágtató üzletépítőt próbál nevelni, annak végül senkire sem marad ideje – rád sem.


Nagyon fontos az MLM-ben a válogatás.  Az időm nekem sem végtelen, és nekem is be kell osztanom, hogy kire és mire szánjam. Épp ezért én nem fogok senkit győzködni, felesleges köröket futni. Információval szívesen ellátom a bizonytalankodókat, érdeklődőket. Mindenkivel úgy, ahogy kéri és igényli. De a lépéseket nekik kell megtenni, én csak segíteni tudom őket ebben.
"Annyi időt fektess be emberekbe arányosan, amennyi időt ők az üzletükbe fektetnek." - Don Failla 
"Ne azt nézd, hogy kinek lenne jó az üzlet, hanem azt, hogy ki lenne jó az üzletben." - Robert Butwin
2) Válaszol a kérdéseidre.

A vezető legfontosabb feladata, hogy megválaszolja az emberek kérdéseit. Ezért jól figyeld meg, hogy aki az üzletépítésre csábít, megfelel-e a kérdéseidre vagy csak nyomja a sódert?


Igen, sok kérdésre válaszolok. Akár írásban, akár szóban. Örülök a kérdéseknek, mert  tudom a választ, és nagyon jó segíteni másoknak, és érezni azt, hogy már mennyit tudok. Én a kérdések megválaszolásában is nagyon lelkiismeretes vagyok, de hosszútávon az a cél, hogy önálló munkára tanítsam a csapatomat. Vagyis nem ki fogom nekik a halat, hanem megtanítom őket halászni.

3) Nem tesz ígéreteket és megmutatja az érem mindkét oldalát.

Más szóval: nem “vetít” az elején, hogy milyen gyorsan fogsz haladni. Senki nem jósolhatja meg, hogy mit fogsz elérni ebben az üzletben. Ez ugyanis elsősorban rajtad múlik.

Az okos vezető nem dobálózik nagy számokkal, és nem erőszakol rád irreális célokat. Ehelyett 4 kérdést tisztáz veled:

a) Mit akarsz elérni?
b) Mennyi időt tudsz az üzletépítésre szánni az első három hónapban?
c) Hajlandó vagy-e elég munkát befektetni, hogy sikerre vidd a vállalkozásodat?
d) Mikor akarsz kezdeni?

Forrás: Nógrádi Bence, Mikor leszel milliomos II. című könyve

Gondolkoztál már a fenti kérdéseken? Vajon mi hiányzik még ahhoz, hogy meg tedd az első lépést? Még nincs elég információd? Akkor kérdezz tőlem!


Döntöttél?
Igen!

Randy Gage: A sikeres szponzorálás titkai

 


Dale Calvert: Hogyan találj vezetőket az üzletedbe?


Ha nem látod a magyar feliratot, akkor katt a jobb oldali  háromszögre, és a 2. jelre a képaláírásért.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése